"/""" Caro's Kaartjes: Merriest Wishes doosje met kaartjes - met snelle werkbeschrijving

Pagina's

29 november 2016

Merriest Wishes doosje met kaartjes - met snelle werkbeschrijving

www.carooskaartjes.blogspot.com; carooskaartjes@hotmail.nl

Hoi hoi,

Het is alweer even geleden dat ik een creatieve uitspatting heb geshowd. Af en toe heb ik zoveel ideetjes in mijn hoofd, dat er gewoon even niet zoveel uit mijn handen komt, omdat ik het eigenlijk allemaal wil maken, maar dat is teveel voor de tijd die ik heb om creatief bezig te zijn.

En dan is het tijd om even terug te keren naar de basis. Daarom ben ik terug gegaan naar mijn allereerste blogpost en heb ik het doosje met kaartjes wat ik destijds heb gemaakt nog eens gemaakt, maar dan in een jasje van nu.

www.carooskaartjes.blogspot.com; carooskaartjes@hotmail.nl

Voor dit nieuwe jasje heb ik gebruik gemaakt van de Merriest Wishes bundel. Een super gave bundel met stempels en bijpassende stansen, waarmee je leuke labels kunt maken. Deze labels staan super sjiek op je kaartjes, maar je kunt ze natuurlijk ook in je Project Life album verwerken.

Omdat ik kleine schudkaartjes wilde maken, heb ik de maat van het doosje van destijds iets aangepast, omdat deze schudkaartjes iets dikker zijn dan normale kaartjes.

Onder de labels heb ik foam adhesive strips gebruikt, oftewel een strookje 3-d tape, om het geheel iets op te hogen.

Achter het opengedeelte van het label heb ik een stukje van een transparant kaartenzakje geplakt, zodat de sequins (lovertjes) niet uit mijn kaartje vliegen.
En zo heb je eenvoudig en snel een schudkaartje.

Hieronder zie je nog een close-up van alle 4 de kaartjes, die in het doosje zitten.

www.carooskaartjes.blogspot.com; carooskaartjes@hotmail.nl

www.carooskaartjes.blogspot.com; carooskaartjes@hotmail.nl

www.carooskaartjes.blogspot.com; carooskaartjes@hotmail.nl

www.carooskaartjes.blogspot.com; carooskaartjes@hotmail.nl


Voor wie ook eens zo'n leuk doosje met kaartjes wil maken heb ik een snelle beschrijving gemaakt:

De kaartjes zijn 3,5 x 3.5 inch.
Hierbij heb ik met envelop papier in dezelfde kleur bijpassende enveloppen gemaakt met het Envelope Punch Board. Hiervoor heb je een stuk envelop papier nodig van 6 x 6 inch en score & punch op 3 inch en ga dan rondom. Rond de hoekjes af en je kunt je envelop in elkaar vouwen.

Patroon voor het doosje

Voor het doosje heb ik een stuk kaartkarton gebruikt van 9,5 x 7 inch
De korte kanten ril je op 1,5 inch en de lange kant op 4 inch aan beide kanten.
Dan knip je in het midden beide rillijnen in tot de 1e rillijn en knip je een v vorm.
Ik heb even snel een kleine werktekening gemaakt, zodat je kunt zien wat ik bedoel.
De zwart gekleurde stukjes knip je weg.
Dan kun je al je rillijnen vouwen en de zijkant van 4 inch tegen het middenflapje lijmen.
De tegenoverliggende zijde lijm je eroverheen.
Doe dit aan beide zijden en dan is je doosje klaar.


Patroon voor de deksel (maat moet zijn 7 x 4,5 inch!)

De deksel is gemaakt van een stukje karton van 7 x 4.5 inch.
Snij het karton een pietsie (1 klein streepje op de Stampin' Up! snijmachine) groter dan 7 x 4 inch, zo past het deksel net iets prettiger op het doosje.
Dit ril je aan alle zijden op 1.5 inch.
Ook hier knip je de zwarte vakjes weg zoals op de snelle werktekening.
Je kunt de zijflapjes nog iets inkorten, zodat ze elkaar niet overlappen als je het deksel in elkaar gaat plakken. De middelste moet wel 1,5 inch blijven!
Plak de zijflapjes vast aan het midden en je deksel is klaar.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan maken!
Mocht je dit doosje ook eens maken en je showt het op Facebook tag me dan, zodat ik een melding krijg van hetgeen jij hebt gemaakt. Lijkt me erg leuk om te zien.

Veel plezier met namaken van dit doosje.

Tot Stempels!


Photobucket


Deze Stampin' Up! producten heb ik gebruikt om bovenstaand kaartendoosje te maken:
Wil jij Stampin' Up! producten bestellen? Dat kan!
Klik op onderstaande afbeelding om naar de Stampin' Up! webwinkel te gaan
of
stuur jouw bestelwensen naar carooskaartjes@hotmail.nl
Ik help je graag!

4 opmerkingen:

Miranda V zei

Wat een leuke serie! Zonder schudsel had ik ze ook al leuk gevonden, maar dit geeft net wat extra's. Mooie set zo met het doosje er bij. Leuk toch, je eigen inspiratie nieuw leven in blazen door het liften van een ouder project?!

Diny zei

Schitterende serie heb je gemaakt!
Groetjes Diny

Marieke Scholten zei

Hartstikke leuk initiatief. Ik ben superjaloers want zelf heb ik noch de tijd noch het geduld om zietjes zelf te maken. Het liefst laat ik zulke doosjes bedrukken! xo

Edith Fromm zei

Liebe Caro, durch Zufall habe ich deine wunderschöne Seite gefunden. Die hat mir so gut gefallen das ich etwas nachbasteln möchte für mich. Die fröhliche Wünsche Box mit Karten hat es mir angetan. So schön ,so tolle zarte Farben. Möchte dich fragen wie die grüne Farbe vom Karton heißt. Liebe Grüße von Edith
:=)

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: